Linie lotnicze przez cały czas trwania awarii nie wydały oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Ich klienci doczekali się jednak kilku odpowiedzi na Twitterze firmy. Tam przedstawiciele UA zapewnili tylko, że „pracują nad tym, by wszystkich jak najszybciej dowieźć na miejsce”.
Stacja CNN podawała, że pracownicy UA wypisywali pasażerom bilety ręcznie, bo system przestał je drukować. Niektóre komputery się wyłączyły, inne straciły połączenia z internetem. Tablice informacyjne na lotniskach też przestały w wielu miejscach działać.
Do awarii doszło o godz. 8.26 czasu nowojorskiego (14.26 czasu polskiego).
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) stwierdziła w międzyczasie, że uziemionych mogło zostać nawet 3,5 tys. lotów w całym kraju. O godz. 9.47 (15.47 polskiego czasu) FAA poinformowała, że zakaz lotów UA został odwołany.
United Airlines przewożą rocznie prawie 100 mln pasażerów. Są jednymi z największych linii lotniczych na świecie.
Autor: adso / Źródło: CNN, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Dylan Ashe/CC BY-SA 2.0