tvnpix
śledź nas na:
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS

Barbie niska, Barbie pulchniejsza. Mają "lepiej oddać to, co dziewczynki widzą wokół"

Barbie niska, Barbie pulchniejsza. Mają "lepiej oddać to, co dziewczynki widzą wokół"
Foto: Reuters | Video: TVN24 BiS Nowa kolekcja lalek Barbie

Chyba jeszcze nigdy żadna kolekcja Barbie nie wzbudziła tylu emocji. Nie chodzi o nowy zawód czy strój lalki, ale o jej kształty. Firma Mattel postanowiła posłuchać tych, którzy latami narzekali, że sylwetka Barbie ma się nijak do figury zwykłej kobiety.

Firma wprowadza na rynek trzy nowe modele popularnych lalek. Już niedługo dziewczynki będą mogły zażyczyć sobie Barbie niskiej, bardzo wysokiej  lub zaokrąglonej.




 

"Lepiej oddać to, co widzą wokół siebie dziewczynki"

Mattel od dawna był krytykowany za to, że wpaja dziewczynkom niemożliwy do osiągnięcia ideał piękna. Barbie jest chuda, długonoga, o talii osy, obdarzona ogromnymi oczami i wielkim biustem. Lalkom często zarzuca się, że ich proporcje są nienaturalne.

Figura Barbie od początku wzbudzała kontrowersje. Jej twórczyni Ruth Handler inspirowała się niemiecką lalką dla dorosłych o imieniu Lilli. Stąd u Barbie pojawiły się np. wydatne piersi - przedtem niespotykane u lalek dla dzieci.

Rzeczniczka koncernu Michelle Chidoni tłumaczy, że nowa kolekcja "ma lepiej oddawać to, co dziewczynki widzą wokół siebie".

Za zmianami stoi zarządzająca firmą Evelyn Mazzocco, która od 2014 r. konsekwentnie odświeża nieco przykurzony wizerunek firmy. Od 2015 r. Barbie ma więcej kolorów skóry i fryzur. Mazzocco dostrzegła, że ideały piękna się zmieniają, a w sesjach zdjęciowych i na ekranach pojawia się coraz więcej zaokrąglonych kobiet. Przyszedł więc czas - postanowiono - na różnorodność nie tylko w kolorze skóry, ale też sylwetce.

Tym bardziej że presja na Mattel nie ustępowała, a przychody firmy spadały.

Firma Mattel starała się, by Barbie była synonimem wyzwolonej, przedsiębiorczej kobiety. Dziewczynki mogą przebierać spośród niezliczonej liczby zawodów, które reprezentują lalki. Te wysiłki nie były jednak doceniane, gdyż cieniem na nie kładła się zawsze dyskusja na temat nierealistycznych kształtów, jakie - zdaniem niektórych - mają uczyć dziewczynki równie nierealistycznego podejścia do własnego wyglądu. Przez zmiany Barbie trafiła na okładkę "Time" z wymownym tytułem: "Czy możemy teraz już przestać gadać o moim ciele?"




Podziel się:

Bądź na bieżąco:

Dowiedz się więcej...

Komentarze (1)

Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
subuk
subuk

Mattel, do Niemiec wysyłajcie głównie barbie w hidżabie - będzie miała wzięcie.
Potrzebna jeszcze barbie z brodą i Ken z cyckami.

  • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
      0
    • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
        0
      • zgłoś naruszenie
      zamknij
      Zasady forum
      Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

      Pozostałe informacje