tvnpix
śledź nas na:
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS

"Dead Island: Riptide" numerem 1. w Wielkiej Brytanii. Pół mln egz. polskiej gry sprzedane w USA

"Dead Island: Riptide" numerem 1. w Wielkiej Brytanii. Pół mln egz. polskiej gry sprzedane w USA
Foto: Techland | Video: Techland "Dead Island: Riptide" Techlandu nie zdobyła powalających ocen, ale na Wyspach sprzedaje się jak świeże bułeczki

Polska gra "Dead Island: Riptide" w dwa dni została numerem 1. listy bestsellerów w Wielkiej Brytanii. - To świetny wynik i liczymy na to, że druga część "Dead Island" przynajmniej dorówna popularności pierwszej - mówi tvn24.pl Paweł Kopiński z wrocławskiego Techlandu, producenta gry. I zdradza, że świetnie sprzedaje się także w USA - gdzie rozeszło się ok. pół miliona egzemplarzy.

Polska gra na europejskim rynku zadebiutowała 26 kwietnia, a już następnego dnia stała się numerem 1. w Wielkiej Brytanii - wynika z danych firmy badawczej GfK Chart Track.

Źródło: Techland "Dead Island: Riptide" pokonała takie giganty, jak "Star Trek", "Tomb Raider" i "FIFA 13"

"Dead Island: Riptide" pokonała takich gigantów, jak "Star Trek", "Tomb Raider" i "FIFA 13". Ubiegłotygodniowy triumfator, czyli "Injustice: Gods Among Us", tym razem musiał zadowolić się drugą lokatą.

Techland: Coś niebywałego!

- Rozpiera nas duma! To coś niebywałego, jak się patrzy na ten sukces przez polski pryzmat - mówi w rozmowie z tvn24.pl Paweł Kopiński, International PR & Marketing Director w Techlandzie, wrocławskim studio, które wyprodukowało grę. - Patrzymy na te słupki sprzedaży i liczymy na więcej - dodał z uśmiechem.

Jak szacuje Techland, to mogą być setki tysięcy egzemplarzy, bo szczegółowe dane spłyną dopiero za ok. trzy tygodnie. - Wielka Brytania ma bardzo dobry system raportowania sprzedaży, stąd ten ranking. Ale jak pokazują nasze pierwsze informacje z rynku amerykańskiego, tam nasza gra jest co najmniej w pierwszej trójce, o ile nie liderem - zdradza nam Kopiński.

  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
    Fot. Techland
    Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide
  • Dead Island: Riptide

"Dead Island: Riptide" trafiła na rynek w USA 23 kwietnia i według szacunkowych danych Techlandu w pierwszym tygodniu sprzedało się tam ponad pół miliona egzemplarzy. - To świetny wynik i liczymy na to, że druga część "Dead Island" jeśli nie pokona pierwszej, to przynajmniej do niej dobije. A trzeba pamiętać, że jedynka to wraz z w "Wiedźminem" (wyprodukowanym przed CD Projekt - przyp. red.) najlepiej sprzedająca się polska gra na świecie, którą kupiło już ponad 5 milionów osób i suma ta wciąż rośnie - mówi.

Źródło: Techland Druga wycieczka na Martwą Wyspę jest też hitem w USA, gdzie prawdopodobnie w pierwszym tygodniu sprzedało się ok. pół mln egz.

Skrajne oceny: od słabych po wysokie

Choć druga wycieczka na Martwą Wyspę w kontekście sprzedaży pozostawiła w Wielkiej Brytanii konkurencję w tyle, to tytuł cieszy się nieco mniejszym zainteresowaniem, niż miało to miejsce w przypadku pierwowzoru. Druga część zebrała też skrajne oceny recenzentów: od bardzo słabych po bardzo wysokie.

- To prawda, że najważniejsze media komputerowe na świecie nie były jednomyślne w ocenie. "Riptide" nie podobała się tym, których nie zachwyciła część pierwsza. Ale na przykład "Game Informer", czyli najpopularniejsze pismo z tej branży na świecie, które w USA rozchodzi się w kilku milionach egzemplarzy, przyznało "Dead Island: Riptide" 80 punktów na 100 - zaznacza Kopiński.

Ranking najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii:
1. "Dead Island: Riptide"
2. "Injustice: Gods Among Us"
3. "Dragon's Dogma: Dark Arisen"
4. "Star Trek"
5. "Tomb Raider"
6. "BioShock Infinite"
7. "FIFA 13"
8. "Lego City Undercover: The Chase Begins"
9. "Defiance"
10. "Luigi's Mansion 2"

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skopiowano do schowka

Dowiedz się więcej...

Komentarze (0)

Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
Zasady forum
Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pozostałe informacje