tvnpix

T. Rex to przy nim krasnal. Nowy największy dinozaur w historii

zobacz więcej wideo »
T. Rex to przy nim krasnal. Nowy największy dinozaur w historii
  • Znalezisko paleontologa Diego PolaZnalezisko paleontologa Diego Pola
  • Niezwykłe znalezisko na Dolnym Śląsku. Żuchwa mamuta może mieć nawet 20 tysięcy lat!Niezwykłe znalezisko na Dolnym Śląsku. Żuchwa mamuta może mieć...
  • Znalezisko: ponad 6 tys. srebrnych monet sprzed kilku wiekówZnalezisko: ponad 6 tys. srebrnych monet sprzed kilku wieków
  • Słonie czeka los dinozaurów? Na ratunek oddziały piechotySłonie czeka los dinozaurów? Na ratunek oddziały piechoty
Foto: Mary Altaffer/AP | Video: @SantiagoTimes, @pukuhokakenmi / Twitter Znalezisko paleontologa Diego Pola

Naukowcy nazwali największego dinozaura w historii, którego szkielet odkryto w 2012 roku. Gad z grupy tytanozaurów od teraz nosi nazwę gatunkową Patagotitan mayorum.

Skamieniałości znaleziono w 2012 roku w Trelewie w Argentynie. Naukowcy na podstawie pyłu wokół nich szacują wiek skamielin na ok. 100 milionów lat.

Większy od T.Rexa

Diego Pol, paleontolog Egidio Feruglio Museum w Argentynie i autor publikacji na temat znaleziska, tak opisuje tytanozaura: "Legendarny T.Rex i inne mięsożerne wyglądają jak krasnale, gdy zestawisz je z olbrzymim tytanozaurem. To tak jakby postawić słonia obok lwa".

Źródło: CHUCAO CC BY SA Wikipedia Porównanie t-rexa z patagotitan mayorum i człowiekiem

Dinozaur miał średnio 40 metrów długości, a jego wysokość do ramienia wynosiła sześć metrów. Jego waga wynosiła 69 ton.

Naukowcy nazwali swoje znalezisko na cześć Patagonii - regionu, w którym je odkryto, zaś końcówka "titan" pochodzi od nazwy olbrzyma z mitologii greckiej. Druga część nazwy - "mayorum" - upamiętnia nazwę rodziny, która gościła naukowców w czasie badań.

Pol i jego ekipa zastanawiają się jak Patagotitan mógł urosnąć do takich rozmiarów. Prawdopodobnie było to spowodowane niezwykłym urodzajem roślin, które spożywał.

Można już oglądać

Odlew szkieletu dinozaura można obejrzeć na wystawie w American Museum of Natural History w Nowym Jorku. Jest on tak wielki, że głowa giganta wystaje na korytarz muzeum.

Odkrycie paleontologa

Diego Pol oraz jego ekipa w 2014 roku opublikowali artykuł na temat odkrycia szczątków największego dinozaura w dziejach, który żył w okresie kredy. Na podstawie 150 kości oceniono że mierzył ok. 40 metrów długości. Wyprostowany miał ok. 20 metrów wysokości. To tyle co siedmiopiętrowy budynek. Ten roślinożerca żył w lasach Patagonii 100 milionów lat temu.

Diego Pol obok jednej z kości dinozaura

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skopiowano do schowka

Komentarze (0)

domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
domyślny avatar
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
Zasady forum
Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pozostałe informacje